הצטרפו לקבוצות שלנו לקבלת עדכונים מרוכזים פעם בשבוע:

ווטסאפ:
http://wa.dwh.co.il
טלגרם:
http://telegram.dwh.co.il

אחוז שינוי בין שתי עמודות

More
18 years 8 months ago #761 by אלון צוקלר
BOXIR2
הייתי שמח לשמוע רעיונות מכם.
אני מאפשר למשתמש לבחור תקופת זמן מסוימת
ובאובייקטים הוא יכול לפלח את התקופה לפי שנים או חודשים
וכמובן לעשות CrossTab ולשים את השנים ואח"כ את החודשים וכו'

הלקוח בוחר בד"כ שנתיים מסויומות או חודשיים בתוך שנה
והוא מעוניין לראות את אחוז השינוי בין שתי העמודות שישלפו
לדוגמא
הוא ישלוף מכירות עבור 2007 2006 אחוז שיוני
                                  2      1        50%
האם יש דרך ליצור עומדה של אחוז שינוי שתלותי בעמודות לפניה (בד"כ זה CrossTab)?

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #764 by Yoav
האם הלקוח בוחר ב-prompt אחד שנים וב-prompt השני חודשים ?


עקרונית אפשר לייצר את החישוב על סמך הערכים שיבחרו בפרומפט,לא משנה מה הם יהיו,הרעיון הוא ליצור אינדיקטור לפי הערכים שנבחרו ואז לשלבם בנוסחא

אפשרות אחרת היא ליצור משתנה שיבדוק לפי פונקציית ה- previous  האם הערך בעמודה הימנית/שמאלית קודם לערך השני ולפי הבדיקה לשלבם בנוסחא

Best Regards

Yoav Yahav

BI & DWH & SAP Business Objects

+972-52-3562982

bi.bobjects@gmail.com
thebobaba.blogspot.com/
www.bics.co.il/193657/sapbicoeeng
www.bo.dwh.co.il

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #765 by Yoav
טוב,במחשבה שנייה זה פשוט:

צור משתנה:current year flag ,באמצעות פונקציית עזר current date ו - year כך שאם השנה = שנה נוכחית תן 0 ,כך תעשה אם הערך הקודם,אם קטן מהשנה הנוכחית,רק שיהיה שוווה 1

אז צור משתנה sum current ,אם הערך שווה=0 סכום את השנה הנוכחית
(השתמש ב- where)

צור משתנה נוסף sum previous אם הערך = 1

ואז sum current-sum previous/sum previous

טוב גם ל- crosstab

אפשרי לפשט את כל הסיפור עם פונקציית max

אמור לעבוד,עדכן כי כולנו במתח

Best Regards

Yoav Yahav

BI & DWH & SAP Business Objects

+972-52-3562982

bi.bobjects@gmail.com
thebobaba.blogspot.com/
www.bics.co.il/193657/sapbicoeeng
www.bo.dwh.co.il

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #772 by אלון צוקלר
בהתחלה חשבתי על שני פרומטים של תקופות ואז להשוות את ה UserPrompt , אך זה לא היה רלוונטי - כי לא מצאתי דרך לקשר איזה עמודה תציג איזה פרומפט והסתבכתי עם זה,
לפני שאני מנסה את הפתרון היצרתי שלך
אולי אדייק בפרטים,
יש לי פרומפט אחד והוא כולל תקופת זמן,
מתאריך עד תאריך
המשתמש בוחר בד"כ תקופת תאריך חודשיים בתוך שנה אחת.
בדוח עצמו יש מימד שמפלח לפי חודשים וגם שנים
ואז המשתמש בוחר חודשים, ורוצה לראות את אחוז השינוי בין שני עמודת שמוצגות לו,
האם הפתרון שלך רלוונטי ?

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #773 by Yoav
הפתרון רלוונטי ו/ או לפחות מהווה בסיס טוב להתחלה,הוא בהחלט מדגים איך להשתמש בערכי ה- prompt כדי ליצור אינדיקציה לערך נוכחי וערך קודם באמצעות שתי prompts ,מצד שני לך יש prompt  אחד...
אם אתה חוזר לרעיון הראשוני שלך,הדוח שצרפתי יעשה את העבודה...

כדי לדייק:

א.מה בדיוק המשתמש שלך רואה בטבלה ? איזה מימדים ?
ב.אחוז שינוי בין אילו עמודות בדיוק? שנים,חודשים ?
ג.האם הוא רואה 2 שנים/חודשים בכל פעם ? האם יותר ?
ד.מה זה מימד שמפלח לפי חודשים ושנים ? האם זה מימד שנה/חודש ? או 2 מימדים שונים ?
ה.האם המשתמש גורר ברמת התצוגה אובייקטים שונים בכל פעם או שהוא מצפה לראות בתום ההרצה את אחוז השינוי בין 2 העמודות ובזאת תמו שידוריו ?

Best Regards

Yoav Yahav

BI & DWH & SAP Business Objects

+972-52-3562982

bi.bobjects@gmail.com
thebobaba.blogspot.com/
www.bics.co.il/193657/sapbicoeeng
www.bo.dwh.co.il

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #774 by Yoav
עזוב אותך מתחקירים קבל פתרון פשוט:דינמי ולא מצריך prompts...

www.dwh.co.il/portal/documents/yoav/dynamic_growth.rep

נקדים ונאמר:

מתאים לחישוב 2 הערכים האחרונים בלבד:נוכחי וקודם בלבד,לדוגמא: שנה/חודש נוכחי מול שנה/חודש קודם.

היתרון:גם אם יש יותר מ-2 ערכים,ברגע שהמשתמש יפלטר ויציג אותם,או כל צמד אחר החישוב יעבוד

אם המשתמש רוצה להציג יותר מ-2 ערכים ולחשב רק את האחרונים,הדוגמא הנ"ל לא מתאימה אם כי מהווה בסיס לפתרון כזה.

העקרון בדוח פשוט:יצירת אינדיקטור לערך מקסימלי ולערך שאחריו ואז יצירת חישוב על בסיס שימוש באינדיקטורים הללו.

4 אפשרויות נוספות מהן אחת כבר הוזכרה וצרפתי דוח המדגים אותה:

1.יצירת אינדיקטורים על בסיס הערכים שנבחרו ב- prompts ועל בסיסם יצירת החישוב:עובד ומתאים יותר ל-2 prompts שונים.

2.בניית 2 שאילתות ואז בונים חישוב פשוט של: measure1/measure2 ,החסרון הוא שבונים עוד שאילתא.

3.יצירת החישוב ב- designer ע"י שימוש case/decode ובניית אובייקט שמחשב את הסכום במידה וזו השנה הנוכחית ומחלק אותו בסכום במידה וזה השנה הקודמת
(מצריך כמובן ליצור את פונקציות הזמן)

4.יצירת derived table בעולם על אובייקטי הזמן:אם שנה נוכחית תן 1 אם שנה קודמת 0 ואז להביא את האובייקט לדוח ולסנן על הערכים הללו ביצירת החישוב.

!

Best Regards

Yoav Yahav

BI & DWH & SAP Business Objects

+972-52-3562982

bi.bobjects@gmail.com
thebobaba.blogspot.com/
www.bics.co.il/193657/sapbicoeeng
www.bo.dwh.co.il

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #775 by אלון צוקלר
קודם כל תודה רבה על התגובות המהירות ועל הנכונות לעזור  ;)

באופן כללי המוטו אצלנו זה לא לשנות את המודל ב DESIGNER כל כך מהר בגלל שמישהו רוצה דוח מוזר כזה או אחר, תמיד אפשר לומר ללקוח תוריד את התוצאה לEXCEL ותעשה לך מה שאתה רוצה. זה לא תמיד משתלם עסקית להשקיע כל כך הרבה בדוח אחד.
אם הדבר אפשרי בצורה קלה ומהירה אז ודאי שנותנים את הפתרון,
בנוגע לשאלות שלך
א.המשתמש מקבל CrossTab מקום שנה/חודש כמות מכירות. המימדים של חודש ושנה נפרדים
  ויש לו PROMPT לבחור תקופה רצויה
ב.אחוז השינוי יהיה בין שתי העמודת שהוא יבחר (לא ידוע מראש) הוא יכול לחתוך לפי
    שנים,או לבחור רק שנה אחת ואותה לחתוך לפי שני חודשים. (תלוי בטווח תאריכים שהוא 
  בחר ב Prompt)
ג.לצערי הוא יכול לבחור טווח של 3 חודשים/שנים  ואז ישלפו לו 3 עמודות ואז אין משמעות
  לאחוז  שינוי מצידי שיהיה ריק או אחוז שינוי דווקא בשני עמודות הצמודות ביותר לשדה 
  המחושב.
ד.שנה וחודש שני מימדים נפרדים ושונים.
ה.לא הבנתי את השאלה, אבל עיקר השינוי שלו הוא ברמת בחירת תקופת הזמן שזה מגיע
  מה Prompt

אני מקווה שזה יותר ברור

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #776 by Yoav
טוב,אם אחוז השינוי אמור להיות דינמי גם במקרה של שנים וגם במקרה של חודשים זה קצת מסבך את העניינים אבל עדין הדוח שבניתי מהווה בסיס טוב,מה שנשאר זה לבנות חישוב דומה גם עבור עמודת החודשים.

אני יערוך ניסוי במעבדה ויפרסם את התוצאות בהמשך...

לגבי הדיזיינר:מדובר בהוספה של אובייקט ולא שינוי של המבנה הכללי,לך תדע אולי אחרי שתבנה אותו משתמשים נוספים ירצו לשחק איתו.

Best Regards

Yoav Yahav

BI & DWH & SAP Business Objects

+972-52-3562982

bi.bobjects@gmail.com
thebobaba.blogspot.com/
www.bics.co.il/193657/sapbicoeeng
www.bo.dwh.co.il

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #777 by אלון צוקלר
ושוב תודה רבה,
זה הבעיה שאני הצגתי למשתמש
שזה בקשת חישוב דינאמי על שדות דינאמיים
וזה מסבך מאוד את העינינים.

מחכה בקוצר רוח לתוצאות מעבדתך.
מבחינת הלקוח הוא חושב שזה טריוויאלי לבקש אחוז שינו בין שני תקופות
לך תסביר לו  :-\

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #804 by Yoav
מצ"ב פתרון,דינמי גם למס' שנים וגם למס' חודשים,המשתמש שלך יכול להציג X ערכים ואז לפלטר את מימד השנים ו/או את מימד החודשים גם יחד,החישוב יציג תמיד את השינוי בין 2 ערכי העמודות המפולטרות בדוח.

by default החישוב יציג לו את השינוי בין 2 הערכים האחרונים גם אם יש יותר משני ערכים,אפשר להרחיב את הפונקצייה ולהוסיף לה גם ערכי מינימום,אם המשתמש שלך רוצה להרהיב עוז ולבקש שבהתאם למס' הערכים החישוב יחשב את המינימום או המקסימום הוא מוזמן לפגוש אותי בסוף סמטא אפלה...

יתכן שפורמט השדות שלך קצת שונה אבל אין סיבה שזה לא יעבוד גם אצל המשתמש שלך,הדוח בגרסא deski ...

www.dwh.co.il/portal/documents/yoav/dynamic.rep


Best Regards

Yoav Yahav

BI & DWH & SAP Business Objects

+972-52-3562982

bi.bobjects@gmail.com
thebobaba.blogspot.com/
www.bics.co.il/193657/sapbicoeeng
www.bo.dwh.co.il

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #809 by אלון צוקלר
נראה שהדוח מושקע מאוד, בדוח שלי החודשים יבואו באותו ציר עם השנים,
ז"א Crosstab של מפעלים/שנים והתוכן מכירות, במקרה שהמשתמש יבחר גם חודשים הוא ישים את חודשים באותו הציר עם השנים ויראה רזולוציה נמוכה יותר. (מצטער שלא שולח דו"ח יש לי בעיה של מידע מסווג)
ראשית, אני עובד WEBI BOXI2
שנית ישנו שדה מחושב שראיתי שהשתמשת כמה פעמים ולא הצלחתי להבין איך הוא עובד
אשמח אם תוכל לתת לי הסבר קצר
=Max(<Year> In  Body ForAll <Quarter>) In Report

מה הכוונה In Body ? IN Report

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #811 by תמיר
לא נראה לי שיש מישהו שיודע בדיוק איך זה עובד (כולל מי שפיתח את זה)

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #812 by Yoav
המשמעות: תציג לי את השנה המקסימלית עבור כל רבעון בדוח,יש פוסט בפורום עם מצגת המלמדת את ההבדל בין foreach ל- forall

www.dwh.co.il/portal/component/option,co...temid,86/topic,201.0

Best Regards

Yoav Yahav

BI & DWH & SAP Business Objects

+972-52-3562982

bi.bobjects@gmail.com
thebobaba.blogspot.com/
www.bics.co.il/193657/sapbicoeeng
www.bo.dwh.co.il

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #819 by אלון צוקלר
דוח יפה ומושקע קיבלתי ממך, מאוד עזר לי להרחיב קצת את הידיעות,ואפילו ליצור כמה דומים
חוץ מזה שעכשיו אומרים לי "נו אתה רואה למה להגיד אי אפשר..." ;D

Please התחברות to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #820 by תמיר
על זה אמרו להורים שלי המורות, מכיתה א עד סוף תואר שני:

[size=10pt]כשהוא רוצה , הוא יכול!!![/size]

Please התחברות to join the conversation.

Moderators: Yoav
Time to create page: 0.396 seconds