כ-70% מנפח המסחר מתבצע היום לא בבורסה ולא ע"י בני אדם, אלא בחדרי מסחר ממוחשבים. האם זה מועיל לכלכלה? מי מרויח ומי מפסיד מזה?
המסחר הממוחשב מתבסס על יתרונות ידועים: מהירות תגובה, אלגוריתמים חזקים של BI, ואמינות בביצוע. מחשבים חזקים יכולים לזהות הזדמנויות זעירות המתרחשות בכל שנייה ולבצע פקודה מיידית בהתאם. ביצוע פקודות כאלה עשרות אלפי פעמים ביום מביא לתשואה שאין דומה לה במסחר שהכרנו בעבר.
הבעיה, שמחשבי כל החברות מתוכנתים פחות או יותר על ידי אותם כללים, ולכן עלולים לפעול בהיקף ענק באותה צורה בו זמנית, ולהטות את המסחר. הדבר כבר קרה במאי שנה שעברה, צניחה פתאומית של 600 נקודות במדד הדאו-ג'ונס, שהוציאה את כל המשקיעים הקטנים והשאירה רק לוויתנים וכרישים. רבים אבדו אמונם בשיטה עקב כך.
רשויות הבורסה האמריקאיות מחפשות מענה לבעיה. המשך יש להניח יבוא.