הצטרפו לקבוצות שלנו לקבלת עדכונים מרוכזים פעם בשבוע:

ווטסאפ:
http://wa.dwh.co.il
טלגרם:
http://telegram.dwh.co.il

התחרות של NetFlix מהפיכה

More
14 years 6 months ago #4485 by Edith Ohri
התחרות של NetFlix הגיעה לאזניהם גם של מי שלא מתענינים בפיענוח נתונים. נטפליקס - חברת הפצת הסרטים הגדולה באינטרנט, אם אינני טועה, יודעים את העבודה שלהם בפרסום, והתחרות הפכה לעסק מכניס, שלעומתו מתגמדים המיליון דולאר של הפרס הראשון.

ראו וידאו של ראיון איתם ב- brainstormtech.blogs.fortune.cnn.com/200...s-the-netflix-prize/

אכן זו תחרות גדולה חסרת תקדים בתחום כריית נתונים. מזה כ-10 שנים מנוהלות תחרויות שפרסיהן אלפים בודדים לכל היותר. אך זה לא רק סכום הזכייה שעושה את ההבדל.
מדובר בנוסחא עסקית, שבפעם הראשונה אומרת בבירור (ופועלת בהתאם): כריית נתונים שווה לנו המון!
מזמן חשדתי בכפל דיבור באותם שמהללים את ערך המידע, ולא מוכנים להשקיע בו. איפה ההגיון? והנה עובדה, שכאשר חברה באמת מנצלת את הנתונים שלה למטרה כלכלית - להשיג את המתחרים, לפרוץ באופן מחושב לשווקים חדשים, ולהתגמש בהתאם לביקושים מישתנים - כאשר החברה רצינית ביחס לשווי המידע התפעולי שלה, רואים את זה! אפשר לנשום בהקלה, המעגל נסגר, יש בכל זאת שכל ישר מאחורי המילים החמות שהפריחו לא מעט בלונים מנופחים בעשור האחרון, וגרמו לי לפחות להרגיש לא פעם אי נוחות ביחס למשלח היד הזה (כמה יפה השפה העברית...) אל כיס הלקוח שבתמורה מקבל 'תבנה', ואם לא קיבל זו תהיה תמיד אשמתו, כדברי הסיום הקבועים בתכנית הסאטירית 'רבע שעה' ז"ל בערוץ הראשון.

נטפליקס הם הסנונית הראשונה בלבד , יש להניח, כי הכרזה על תחרות כזו כל כך משתלמת לכולם, לעורכים, לזוכים, למפסידים (כן, למפסידים, לא טעות דפוס), לשוק הסרטים, לשוק ה-BI, וליצרני המחשבים בעוונותינו. עובדה, שלמרות המאמץ העצום שנדרש בכריית מאה מיליון של רשומות התחרות, הסתערו על האתגר 53,000 צוותים (בסוף נשארו 'רק' 51,000) מ-186 ארצות (זה נדמה לי כולל כמה ארצות מהחלל החיצון - יש כל כך הרבה ארצות בעולם?) שעבדו על התחרות במשך שלוש שנים! מארגני התחרות ראו כי טוב, וטרם יבש הדיו על שטר המיליון וכבר הודיעו על סיבוב חדש בקרוב. אמן.

צריך להסביר מה ההתלהבות, שוב זה לא רק כסף והעובדה שהפרס הגדול משך אליו את כל המי ומי בכריית הנתונים, יש פה מספר דברים חדשים שמצטרפים ל"דפוס התנהגות" פורץ דרך.
ראשית כל, הלקוחות שחדלו לקבל בהכנעה מה שנותנים להם, והתיצבו פתאום במכתיבי השיטה. קיבלו שכל, כמו שמספרת הבדיחה על היהודי עם הגוי וזנב הדג-מלוח :)  וקלטו שאפשר להשתלט על הספקים המדברים גבוהה, אלה שאי אפשר לתפוס אותם באמירת דבר מחיב אפילו תחת עינויים. באו כמה אמריקאים שמבינים מזה ביזנס, ומצאו שאפשר גם אפשר לעשות, שכל אלה יעבדו עבורם בשמחה ובחינם ועוד יגידו תודה.

טוב, אני רואה שזה מתחיל להיות ארוך, וההסבר שהתחלתי בו, גורר צורך בנוספים, ולכן אעשה פה אתנחתא, לראות קצת מדעתם של אחרים.

אדית


בברכה
אדית

Please התחברות to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #4596 by Edith Ohri
ציטוט מכתבה על דבריו של רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות מידע בביטוח ישיר, בכנס BI 2009 שנערך ב-  16-02-2009


[size=14pt]חובה ללחוץ על דוושת הגז של ה-BI דווקא בזמנים אלה[/size]

הכתבה ע"י: יוסי הטוני, אנשים ומחשבים

הייפרמן טען, כי ניצול נכון של המידע, דוגמת שמירה על הקשר עם הלקוחות, יכולת תחרותיות ועוד, הוא המפתח ההכרחי להיבטים העסקיים השונים של הארגון. "ה-BI ממלא כיום צורך אמיתי בארגונים, ויש הבנה ברורה שאין פתרון אחר", הוסיף. מחקרים של גרטנר מעלים, שנושא הבינה העסקית היה ב-2008, וממשיך להיות גם השנה, בראש סדר העדיפויות של המנמ"רים.

לדברי הייפרמן, כלי BI לא רק יוצרים יתרון תחרותי, אלא אף הורסים את המתחרים. לדוגמא, מחקר שפורסם על ידי האריס ודבנפורט שמסביר כיצד נפלה רשת בלוקבסטר:
החברה המתחרה, [size=14pt]נטפליקס[/size], הצליחה ליצור התאמות אישיות ללקוחות, על בסיס אהבתם לז'אנרים של סרטים, במאים, שחקנים ועוד סיווגים שונים. האלגוריתם שפיתחה [size=14pt]נטפליקס[/size], סינמה-מאץ' שמו, ממשיך להתפתח, ומדי שנה מוענק פרס בסך מיליון דולרים למדענים המשדרגים אותו.

למאמר המלא - www.pc.co.il/?p=2799

למצגת בכנס "עסקים קטנים" - שקף 15  www.esrl.org.il/raz_heiferman.pdf



בברכה
אדית

Please התחברות to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #4952 by udid
Replied by udid on topic גאוה ישראלית
עידית, לידיעתך את המקום הראשון ואת הפרס קטפה קבוצה בהשתתפותו של יהודה קורן מיאהוו מחקר
מידע נוסף על הפתרון שלהם נמצא באתר research.yahoo.com/pub/2823

Please התחברות to join the conversation.

Moderators: Edith Ohri
Time to create page: 0.704 seconds