כולם מדברים על Big Data. מרבית הארגונים העסקיים כבר מבינים, ששימוש ב-Big Data יכול להביא להם ערך רב. ממחקר של Gartner מ-2013 עולה, כי 73% מהחברות הגדילו את השקעותיהן ב-Big Data & Analytics. מצד שני, כ-60% מהחברות מרגישות, כי אין להן את הכישורים המספיקים הנדרשים בכדי להפיק ערך עסקי רב מ-Big Data. למעשה, מרבית הארגונים הם עשירים בנתונים ובמידע אך עניים בתובנות. במילים אחרות, הם טובעים במידע. הסיבה המרכזית לכך, הינה שמנהלים רבים אינם מבינים, שבכדי להפיק ערך עסקי מ-Big Data, הארגון חייב להיות ארגון מונחה מידע.

 

ארגון מונחה מידע (Data Driven Enterprise) הוא ארגון שיודע לאסוף את המידע הנכון ולעשות בו שימוש לצורך הפקת ערך עסקי. כמובן שזוהי הגדרה כללית מאוד שאיננה מספקת, אולם היא כן נותנת וקטור מחשבתי מסוים, והיא מאפשרת להבין מה הם עקרונות האתגר שלנו ומה הם עקרונות הפתרון. בכדי להבהיר את עקרונות אלה, מאמר זה מביא לכם את סיפורו של כריס.  

 

כריס, הוא מנהל בכיר בחטיבה לשיווק ממוקד לקוח באחת מחברות המדיה הדיגיטלית הגדולות בקנדה. כריס נכנס לאחרונה לפאניקה ממספר סיבות: כריס צריך להפיק תובנות לגבי 12 מיליון משתמשים שלו, יש לו 120 מיליון רשומות שמתעדכנות מדי יום, הוא מקבל מדי יום הרבה מאוד לוגים עם מידע לא מובנה מרשתות חברתיות וכל אחד מהקבצים שהוא עובד עליהם הינו עצום בגודלו. בנוסף לכך, כריס שמע מספר משפטים שנגעו לליבו: "עובדות לא מפסיקות להתקיים אם מתעלמים מהן", "אם אתה רוצה לבנות את הארגון של המחר – השתמש בכלים של המחר" ו"בלי אנליטיקה על Big Data, חברות הן עיוורות וחרשות, תוהות ברחבי הרשת כמו צבאים בכביש מהיר". משפטים אלו, הבהירו לו כי הוא חייב לעשות שינוי. הוא בעיקר הבין כי הוא לא יודע להתמודד לבדו עם האתגר שניצב מולו.

 

בכדי להתמודד עם האתגר, החליט כריס להבין את עקרונות האתגר, עקרונות הפתרון והאפשרויות ליישם את הפתרון. בבדי להבין את עקרונות האתגר, השתמש כריס במודל 4 השכבות לניתוח ארגוני. בשלב הראשון, הגדיר כריס את יעדי הארגון (כ-1.5 מיליארד דולר במכירות עבור החטיבה). לאחר מכן, הגדיר כריס את תהליכי העבודה והכלים שתומכים בהשגת ערך עסקי זה. בשלב הבא, בחן כריס איזה מידע בארגון מסייע לו בהנעת תהליכים אלה (מידע מובנה ולא מובנה). בשלב האחרון, זיהה ומיפה כריס את התשתיות הטכנולוגיות שתומכות בהחזקת מידע זה ובשימוש בו. כעת, ניסה כריס לזהות, כיצד יוכל הארגון להשתמש בטכנולוגיות ושיטות של Big Data להפיק תובנות מיותר מידע, באופן מהיר יותר ובכך להגדיל את הערך העסקי שלו. בתום תהליך זה, הבין כריס את עקרונות האתגר שניצב בפניו. בשלב הבא, הביא כריס יועץ של חברת אנליטיקה מתקדמת, בכדי להבין מה העקרונות הנדרשים לצורך התמודדות עם האתגר.

 

 

בתהליך זיהוי עקרונות הפתרון, הבין כריס, כי בכדי להפיק ערך עסקי בעידן ה-Big Data, הוא חייב להפוך את הארגון לארגון מונחה מידע....לקריאת המשך המאמר לחץ כאן